Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata
Etelka portál

Gyakori kérdések

Gyakori kérdések

A regisztrációs igényt miért kell az Intézménynél is bejelenteni?
Azért, mert az étkezést igénybe vevő személy (gyermek) részére engedélyezni kell az online befizetési lehetőséget az Ön számára. Adatvédelmi okokból ezt csak személyesen, a személyazonosság igazolásával, illetve egy érvényes email cím megadásával lehet megtenni. A portál regisztrációs folyamat során ez alapján építi fel a kapcsolatot a különböző háttérrendszerekkel.

Regisztráció után azonnal használható a portál?
Igen, amennyiben a regisztráció után a megadott email címre érkező emailben lévő jóváhagyást (aktiválást) végrehajtotta.

Elfelejtettem a jelszavam, mi a teendő ilyenkor?
A portál jelszó emlékeztető funkciójának segítségével kérhet egy új jelszót a rendszertől.

Több gyermekem részére is szeretnék étkezést befizetni. Lehetséges ez?
Természetesen igen, amennyiben az Intézményeknél (ahol gyermekei nevelés alatt állnak) személyesen kérte ennek az engedélyezését. Természetesen ez csak akkor lehetséges, ha egyazon Önkormányzat ellátási területéhez tartoznak az érintett Intézmények.

Mi történik, ha nem fogadom el az ÁSZF-et?
Sajnos ebben az esetben nem tudja igénybe venni a portál szolgáltatásait, de továbbra is rendelkezésére áll a lehetőség az Intézményekben a meghirdetett étkezési térítési díj beszedési időpontokban személyesen megtenni befizetéseit.

Mit tegyek, ha nem tudom, hogyan használjam a portált?
A portál felületein igyekeztünk olyan magyarázó szövegeket elhelyezni, amik segítik Önt a portál használatában, de rendelkezésére áll egy részletes leírás a Súgó alatt, melyet a képernyő alján olvashat, ill. igyekszünk a portál működését és használatát bemutató média anyagokkal is segíteni az Önök eligazodását a portál felületén. Ha ezek sem segítenek, akkor hasznos lehet más felhasználóktól (más szülők, ismerősök) segítséget kérni, ill. elérhetnek minket kérdéseikkel a Kapcsolat alatt olvasható címeken.

Ingyenes a gyermekem, akkor is használhatom a portált?
Igen, természetesen használhatja rendelés és lemondás céljából. Fontos figyelni ilyen esetben is arra, hogy a rendelési folyamatot végigvigyük és véglegesítsük a rögzített rendeléseket, hogy azok eljussanak a háttérendszerhez. Ingyenes étkezők esetén is figyeljenek arra, hogy a megrendelések nem automatikusan járnak az étkezőknek, csak akkor, ha megrendelik a szolgáltatást és igénybe is veszik a megrendelt szolgáltatást!

Elveszhet-e a befizetett pénzem, amikor a portálon keresztül fizetek?
Nem, a portál mögött kialakított pénzügyi folyamat lépésről lépésre végigkövethető, minden lépcső ellenőrizhető és visszakereshető, így probléma esetén megtalálható, hol akadt el a folyamat, hol akadt fel a befizetett összeg és miért, így a probléma elhárítható, orvosolható. Arra figyeljenek mindig, hogy a rendszer értesítette-e Önöket, hogy a fizetés sikeres volt vagy sem.

Honnan tudom, hogy még időben sikerült-e lemondanom a gyerek érkezését (pl. váratlanul jött betegség miatt)?
Onnan, hogy a rendszer a lemondás eredményéről értesíti Önt, fontos kivárni az értesítést, ugyanis előfordulhat olyan eset, hogy a lemondás elindítása a portálon keresztül már nem ér időben célba, ezért sikertelen lesz a lemondás. Erre a célra a Gyorslemondás funkciót kell használni!

Miért kell előző nap 9:30-ig lemondani az adott napi étkezést? Miért nem lehet később?
A megrendelt étkezéseket összesíteni kell és 10:00-ig a szolgáltató részére el kell juttatni. A szolgáltató ez alapján megtervezi a másnapi főzési rendet, kalkulálja  a nyersanyag igényt, megszervezi a beszállítást, ill. a másnapi kiszállítást. A szolgáltató szoros munkarendben dolgozik, melyhez szorosan igazodik a 9:30-as határidő.